Välkommen till kundtjänst
Vanliga frågor
Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna om beställningar, leveranser, returer och betalningar.
Hur returnerar jag en vara?
Du har 14 dagars öppet köp. Fyll i retursedeln som finns med i paketet och skicka tillbaka varan i oförändrat skick. Du som kund bekostar själv returkostnader tillbaka till oss. Returadress och instruktioner hittar du på Returer & Reklamationer.
Vilket fraktsätt ska jag använda vid en retur?
Du kan använda vilket fraktbolag och i stort sett vilket fraktsätt som helst. De vanligaste och mest prisvärda fraktsätten och också de vi rekommenderar att du använder dig av är dessa, Postnord brev, blå påsar eller postpaket. Tänk på att vissa fraktsätt som exempelvis brev inte har något kollinummer och är därmed inte spårbart ifall paketet skulle försvinna.
Returadress
Sandströms
Stora Torget 4
598 37 Vimmerby
kundtjanst@sandstroms.nu
Hur hanteras returer och återbetalning?
Vid retur får du tillbaka det belopp du betalat för just den returnerade varan. Återbetalningen sker till samma betalsätt som användes vid köpet, efter att vi mottagit och hanterat returen.
Hur utnyttjar jag medlemsrabatter på webben?
För att ta del av medlemsrabatter och eventuella bonusar på sandstroms.nu behöver du vara inloggad som medlem innan du slutför ditt köp. Eventuella aktiva rabatter visas i kassan som ett val, där du själv kan välja att utnyttja dem eller spara dem till senare.
Om inget val visas har du antingen ingen aktiv medlemsrabatt just nu, eller så är rabatten redan använd. Observera att rabatter inte kan efterregistreras på redan lagda beställningar.
Hur lång är leveranstiden?
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Vid hög belastning kan det ta längre tid. Du kan läsa mer om leveransvillkor på Leveranser.
Hur kontaktar jag kundtjänst?
Du kan nå oss via e-post på kundtjanst@sandstroms.nu. Vi svarar normalt inom 24 timmar på vardagar.
Hur blir man medlem?
Du kan bli medlem hos Sandströms direkt här på hemsidan genom att fylla i dina uppgifter i vårt medlemsformulär. Det är kostnadsfritt och ger dig tillgång till exklusiva medlemsförmåner.
Om du redan har registrerat dig som medlem i någon av våra butiker behöver du bara logga in med BankID – då kopplas du automatiskt till ditt befintliga medlemskap.
Vad gör jag om jag har fått en defekt vara?
Om en vara är trasig eller har ett fel kan du reklamera den. Läs mer om reklamationsprocessen och ladda ner formulär på Returer & Reklamationer.