Vanliga frågor
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om beställningar, leveranser, returer, reklamationer och medlemskap.
- Hur returnerar jag en vara?
Du har 14 dagars öppet köp. Fyll i returformuläret som medföljde paketet och skicka tillbaka varan i oförändrat skick. Du som kund betalar returfrakten. Se Returer & Reklamationer för fullständig information.
- Vilket fraktsätt ska jag använda vid en retur?
Du kan använda valfritt fraktbolag. Vi rekommenderar Postnord brev, blå påsar eller postpaket. Tänk på att vissa alternativ, som vanligt brev, inte är spårbara.
Returadress:
Sandströms
Stora Torget 4
598 37 Vimmerby
kundtjanst@sandstroms.nu
- Hur hanteras returer och återbetalningar?
Du får pengarna tillbaka via samma betalsätt som vid köpet, efter att vi mottagit, godkänt och hanterat returen. Vi hanterar returer inom 1-3 dagar från det att returen har mottagits.
- Hur utnyttjar jag medlemsrabatter på webben?
Logga in som medlem innan du slutför ditt köp. Aktiva rabatter visas i kassan och kan väljas där. Rabatter kan inte registreras i efterhand.
- Hur lång är leveranstiden?
Normal leveranstid är 1–3 arbetsdagar. Läs mer på Leveranser.
- Hur kontaktar jag kundtjänst?
Du når oss via e-post på kundtjanst@sandstroms.nu. Vi svarar normalt inom 1–2 arbetsdagar.
- Hur blir jag medlem?
Registrera dig kostnadsfritt via vårt medlemsformulär på hemsidan. Har du redan registrerat dig i butik? Logga då in med BankID – ditt medlemskap kopplas automatiskt.
- Vad gör jag om jag fått en defekt vara?
Om varan är trasig eller felaktig kan du reklamera den. Läs mer och ladda ner reklamationsformulär på Returer & Reklamationer.
- Kan jag byta en vara jag köpt?
Vi tillämpar inga byten! Om du vill byta din produkt mot exempelvis annan storlek eller färg ber vi dig returnera varan till oss och lägga en ny beställning på det du önskar.