Returer & Reklamationer
Här hittar du information om hur du returnerar en vara eller reklamerar en produkt. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp och hanterar reklamationer enligt gällande lagstiftning. Läs mer om hur du skickar tillbaka varor, hur en återbetalning går till och hur du gör en reklamation vid fel på vara.
Skicka tillbaka produkter
Vi erbjuder 14 dagars öppet köp från den dag du mottagit din order. Plaggen ska vara i väsentligt oförändrat skick och alla prislappar måste sitta kvar.
Fyll i vilka artiklar du vill returnera på returformuläret och lägg den tillsammans med varorna i ett väl emballerat paket. Du hittar artikelnummer och information i orderbekräftelse eller i fakturan du fått via e-post – den finns även i Klarnas app eller på www.klarna.com/se.
Kunden står för returkostnader. Återbetalning sker via Klarna så snart vi mottagit, godkänt och hanterat returen.
Om du fått fel vara – kontakta oss på kundtjanst@sandstroms.nu så skickar vi en fraktsedel kostnadsfritt.
Ladda ner returformulär | Hur fungerar en återbetalning?
Lämna tillbaka i butik (Click & Collect)
Du har alltid 14 dagars öppet köp, oavsett om du valt hemleverans eller hämtning i butik. Plagget ska vara oanvänt, med samtliga prislappar kvar.
Du kan returnera din vara i valfri Sandströms-butik. Önskar du byta storlek eller modell lägger du en ny order online eller handlar direkt i butik.
Ta med returformuläret samt orderbekräftelse, leveransbesked eller faktura från Klarna som styrker ditt köp.
Ladda ner returformulär
Reklamation
Om din vara visar sig vara defekt eller går sönder utan att du orsakat det, kan du reklamera den. Fyll i reklamationsformuläret nedan och bifoga bilder om det hjälper att förklara felet.
Du kan även kontakta oss direkt via kundtjanst@sandstroms.nu innan du fyller i reklamationsformuläret om du är osäker på hur du ska gå tillväga.
Glöm inte att bifoga kvitto, orderbekräftelse eller faktura från Klarna. Om du saknar fakturan hittar du den i Klarnas app eller på klarna.com/se.
Ladda ner reklamationsformulär