• DAM
    • HERR
    • VARUMÄRKEN
  • Butiker
  • Kundtjänst
Kontakt KöpvillkorLeveranser Returer & reklamationer

Leveranser

HÄMTA UPP I BUTIK

Du kan välja att hämta din beställning i en valfri Sandströms butik. Om varan/varorna finns i butikslager så är hanteringstiden ca 1-2 vardagar och vi kan oftas hantera beställningar så snabbt som inom två timmar.

Om du väljer att att hämta en vara i butik som inte finns i lager i den butik du väljer att hämta ut i medföra det i att hanteringstiden blir upp till 5-10 dagar. Vid beställningen anger du den butik som du vill hämta dina varor hos.

När dina beställda varor är klara att hämtas i butiken får du ett meddelande om detta via antingen sms, telefon eller e-post.

Du måste uppvisa legitimation när du hämtar ditt paket.

POSTNORD MYPACK COLLECT

Ditt paket levereras till ditt närmaste Postnord ombud och leveranstiden är normalt 1-3 vardagar. Leverans sker bara till adresser i Sverige. När ditt paket ankommit till ombudet får du ett meddelande via sms att ditt paket finns att hämta. Utlämning av ditt paket sker enbart mot uppvisande av legitimation.

POSTNORD VARUBREV

Ditt paket levereras direkt till din brevlåda och leveranstiden är normalt 1-3 vardagar. Vi kan bara leverera varor upp till 1 kg med max måtten 34x24x7cm

DELLEVERANSER

Sandströms tillämpar inga delleveranser. Om någon vara i beställningen trots allt inte finns på lager skickas de varor som kan levereras, och de varor som inte kan levereras krediteras.

EJ UTLÖSTA PAKET

Ditt paket ligger kvar hos Postnords ombud eller i butik i 14 dagar. Om paket inte hämtats ut debiterar vi frakt- och hanteringskostnader för outlöst paket med 295 kr.

FORCE MAJEURE

Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför Sandströms kontroll vilken skäligen inte kunnat förutses ska hänföras till Force majeure, vilket innebär att Sandströms befrias från förpliktelsen att fullgöra ingångna avtal.