• DAM
    • HERR
    • VARUMÄRKEN
  • Butiker
  • Kundtjänst
KontaktKöpvillkorLeveranser Returer & reklamationer

Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Michael Sandström AB 556401-8777 tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av Sandströms.nus produkter kan göras via www.sandstroms.nu. Inkommande beställning besvaras med en orderbekräftelse via mail.

Erbjudande eller rabattkoder kan inte läggas till på en beställning som redan är bekräftad.

Sandströms.nu förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart på kundtjanst(@)sandstroms.nu.

Sandströms tillämpar inga delleveranser. Om någon vara i beställningen trots allt inte finns på lager skickas de varor som kan levereras, och de varor som inte kan levereras krediteras.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25 % och anges i svenska kronor. Sandströms.nu reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du våra Villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan variera över tid.

All kommunikation och information kring betalningar kommer till dig direkt från Klarna. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos www.klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Sandströms kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld produkt.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Sandströms.nu förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

7. Frakt

Frakt om 99 kr (inkl. moms) tillkommer på din beställning. Fraktfritt över 750 kr.

8. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100 % nöjda med sina köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

9. Öppet Köp /Ångerrätt

Sandströms.nu tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i väsentligt oförändrat skick och med alla prislappar kvar på plagget. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

10. Reklamation

Sandströms.nu tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Sandströms.nu och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till kundtjanst@sandstroms.nu för att informera om reklamationen.

11. Outlösta paket

Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 295 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

När du har valt att hämta din order i butik (click & collect) ligger din order reserverad i butik i 14 dagar från det att du har fått besked om att dina varor finns att hämta, har du inte hämtat inom dessa 14 dagar kommer din order automatiskt att avbrytas.

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation

Sandströms.nu reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.